dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

czwartek, 15 listopada 2012

Co robią najbardziej dochodowe biznesy by zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent i zostawić konkurencję daleko w tyle

 
Poniżej znajduje się opis firmy z branży finansowej, 
lidera w pośrednictwie finansowym w Polsce. 
Firma zajmuje się pośrednictwem przy udzielaniu kredytów hipotecznych oraz produktów depozytowych lokat bankowych, lokat strukturyzowanych i różnego rodzaju programów inwestycyjnych. 

Firma miała kilka problemów, związanych z kryzysem na rynku finansowym w 2008.  Jak być może pamiętasz po upadku banku Lehman Brothers świat ogarnęło widmo kryzysu. Akcje na światowych giełdach zanurkowały ostro w dół, ludzie masowo wycofywali środki z funduszy inwestycyjnych i akcji i przenosili je na bezpieczne lokaty bankowe. W Polsce banki ograniczyły a mówiąc konkretniej całkowicie zamroziły na pewien czas udzielanie kredytów hipotecznych.

Pośrednictwo w udzieleniu kredytów hipotecznych stanowiło dla tej firmy ok. 70 % zysków. Mogło to oznaczać dla niej skokowy spadek zysków. Rozpoczęła się „wojna depozytowa”, banki zaczęły ścigać się, kto da więcej, kto zaproponuje wyższe oprocentowanie. Oprocentowanie lokat bankowych poszybowało do dwucyfrowych kwot. Firma stanęła przed niemałym wyzwaniem. Jak działać w „nowej” rzeczywistości.

Pierwsza tajemnica jej sukcesu 

 
Pierwszym krokiem nowej techniki było zainteresowanie klientów, i poinformowanie, że w firmie pośrednictwa finansowego można również założyć lokatę bankową, dotychczas całkowicie niedocenianą i lekceważoną ze względu na brak rentowności przy pośrednictwie tego rodzaju produktu.

Potencjalni klienci zostali zasypani emailami z informacjami o możliwości założenia lokaty w tej firmie. Cały Internet wręcz huczał od reklam lokat bankowych tej firmy. Mało tego lokaty proponowane przez firmę pośrednictwa finansowego były znacznie wyżej oprocentowane niż lokaty w banku! Konkurencja pukała się w czoło.


Za pierwszym razem, kiedy zastosowano tę metodę, przerosła ona całkowicie oczekiwania kierownictwa. W kolejnych latach wyniki były jeszcze lepsze. Co więcej, okazało się, że klienci, których pozyskali w czasie „łapanki depozytowej”, kupowali znacznie częściej w ciągu pozostałego okresu również inne produkty.

Dlaczego ta technika jest genialna? Ponieważ klienci otrzymywali informacje o wysoko oprocentowanych lokatach bankowych, które jak magnes przyciągały nowych klientów. Ten wabik w postaci atrakcyjnie oprocentowanej lokaty spowodował, że ludzie zaczęli się interesować jej produktami i usługami. W czasie spotkania doskonale wyszkoleni doradcy dosprzedają, wysokomarżowe programy inwestycyjne, na których firma rekompensuje sobie stratę na lokatach bankowych. 


Druga tajemnica

 
Kolejną Tajemnicą tej firmy zastosowaną w celu zwiększenia sprzedaży i częstotliwości transakcji pośrednictwa finansowego było i jest bezpośrednie zachęcanie klientów, aby przed poznaniem szczegółów dotyczących wspomnianych atrakcyjnych lokat podać dane osobowe. Chęć poznania szczegółów była tak duża, że bez większych problemów owa firma zbudowała sobie niezwykle cenną bazę osób zainteresowanych lokatami, 
a więc w domyśle ludzi:

-mających pieniądze na lokatach
-być może zainteresowanych odkładaniem na czarną godzinę, emeryturę itp.
-prawdopodobnie zamożnych lub średnio zamożnych lub zarabiających powyżej średniej krajowej
Aktualnie dział sprzedaży i marketingu powszechnie wykorzystuje tę technikę w dotarciu do klientów i potencjalnie zainteresowanych osób usługami i produktami finansowymi.

 
Trzecia Tajemnica 

 
Trzecią Tajemnicą tej firmy zastosowaną w celu zwiększenia dochodowości było i jest wykorzystanie wiedzy o swoich klientach i bezpośrednie zaproponowanie im innych produktów komplementarnych (uzupełniających). W praktyce firma realizuje swoje cele sprzedażowe a klienci są zadowoleni z kompleksowej obsługi finansowej.

 
Rezultat

 
Założone na początku cele sprzedażowe zostały zrealizowane. Firma pośrednictwa kredytowego w czasie kryzysu zwiększyła zdecydowanie swój udział w rynku depozytowym i rynku pośrednictwa kredytowego, całkowicie deklasując konkurentów.

 
Analiza przypadku

 
Firma skupiła się na oczekiwaniach klientów i rozwiązała im problem z poszukiwaniem „atrakcyjnie oprocentowanej, bezpiecznej lokaty bankowej” stworzyła doskonały wabik przyciągający klientów i w pakiecie sprzedała wysokomarżowy produkt rekompensujący straty na lokacie.
Zbudowała jednocześnie bazę potencjalnych klientów, którzy wcześniej czy później w większości zostali jej klientami.

Wykorzystała ogromną wiedzę o sowich klientach by w praktyce zastosować crosselling i dosprzedać produkty i usługi komplementarne (uzupełniające)
Zastosowała, zatem w praktyce Niewidzialne Techniki Sprzedaży niewidoczne gołym okiem dla jej konkurentów.

 

PODSUMOWANIE w pigułce
 

 Osiągniesz więcej zadając sobie dwa pytania

•    „Jakie cele chcą osiągnąć moi klienci?” oraz
•    „W jaki sposób moja firma może im pomóc?”

Poznaj problemy klientów i stań się źródłem ich rozwiązań, 
a zwiększysz swoją sprzedaż.

Nie skupiaj się zanadto na Twojej Firmie i Twoich produktach, ale poświęć więcej czasu zrozumieniu, co motywuje klienta do działania. A gdy już się dowiesz – pokaż jak możesz mu pomóc, a przy okazji łatwiej zrealizujesz swoje cele sprzedażowe.

27 komentarzy:

  1. Warto w tym temacie wspomnieć także o pozycjonowaniu i wyszukiwarce Google. Zwłaszcza jeśli nasza działalność w dużej mierze opiera się na Internecie. Dobrze poszukać sprawdzonej firmy, np. pozycjonowanie Wrocław, która zajmie się wszystkim i sprawi, że znajdziemy się na pierwszej stronie, a nawet na pierwszym miejscu w Google.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Ja właśnie sama od jakiegoś czasu mam swoją własną firmę i ciągle poszukuje porad i pomysłów jak ją bardziej rozkręcić. Sporo korzyści ostatnio przyniosła mi zmiana księgowości i zaczęłam korzystać z biura online Ifirma.pl. Naprawdę polecam wszystkim. Teraz wszystko załatwiam przez Internet, a zaoszczędzony czas poświęcam dbaniu o moich klientów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Firmę jest w dzisiejszych czasach bardzo łatwo założyć, problem pojawia się, gdy trzeba zacząć myśleć o rozkręceniu biznesu i generowaniu co raz większego dochodu. Sam pamiętam moje początki jako przedsiębiorca, a nie były one łatwe do rozwiązania. Ostatecznie zdecydowałem się na pomoc zewnętrznej firmy axapta i po kilku tygodniach współpracy wiedziałem, że podjąłem dobry wybór. Prowadzę hurtownię, w której początkowo panował spory chaos organizacyjny, ale ludzie z AX-dynamics szybko pomogli mi rozwiązać te problemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Ja właśnie rozpoczynam moją przygodę z własnym biznesem. Troche sie obawiam czy wszystko uda mi sie zrobic dobrze, mam nadzieje, ze tak bedzie :) na start znalazlam firme https://necon.pl/branding/.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wpis. Od siebie polecam też stronę https://multiinicjatywa.pl/blog - dowiecie sie, jak odpowiednio pozyskać środki finansowe na biznes.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli chodzi o rozwój biznesu, to u Nas świetnie sprawdził się też system. Sprawnie działający system do raportowania to podstawa bo bez tego powstaje chaos. Dodatkowo ważne aby cały czas był też rozwijany. Przykład? Polecam sap support Moim zdaniem warto

    OdpowiedzUsuń
  7. Zarządzanie strategiczne powinno opierać się na myśleniu systemowym, czyli postrzeganiu organizacji jako złożonej całości. Wiem, jaki to trudny proces, dlatego od siebie polecam ofertę https://greenhat.pl/ - myślę, że sprosta waszym oczekiwaniom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że kluczem do sukcesu jest stawianie na nowoczesne rozwiązania, chociażby takie jak archiwizacja dokumentów. Na stronie https://www.archiwizacjadokumentow.com.pl/ macie tego świetny przykład.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ze swojej strony polecam działania: https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ To zarówno poprawa technicznych aspektów witryny, rozbudowa jej treści, jak i zdobywanie linków pozycjonujących z innych domen w sieci.

    OdpowiedzUsuń
  10. W wielu większych firmach stosuje się systemy wsparcia do ograniczenia wydatków, a w szczególności do zmniejszenia czasu poświęcanego przez pracowników na różne procesy. Systemy takie jak Teta-Air pozwalają firmom oszczędzić wiele tysięcy w dłuższej perspektywie. Przez takie systemy stają się powoli standardem w większych biznesach

    OdpowiedzUsuń
  11. W każdym biznesie jest jedna rzecz bez ktorej kazda firma albo upadnie albo wpadnie w naprawde gigantyczne klopoty:) A jest nia... ksiegowosc. Solidna ksiegowosc! Bez tego ani rusz. Osobiscie naprawde polecam biuro ksiegowe Edyta Cyburt Swietna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  12. A może warto byłoby przeprowadzić profesjonalny audyt wewnętrzny? Sporo informacji na temat tego jak i kiedy go wykonać znajdziecie na pewno tutaj http://www.edukacjainformacyjna.pl/audyt-wewnetrzny-przedsiebiorstwa-kiedy-warto-sie-na-niego-zdecydowac/ . Moim zdaniem jak najbardziej warto jest się tym rozwiązaniem zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że tutaj ważną kwestią również jest optymalizacja systemów w firmie. Warto zgłosić się do https://www.virtuity.eu i nieco bliżej zapoznać się z tym, co mają do zaoferowania.

    OdpowiedzUsuń
  14. W jaki sposób dbacie o usprawnienie prac w Waszej firmie? Osobiście mogę Wam polecić artykuł ze strony https://sucha24.pl/artykul/outsourcing-miekkiego/687537 , gdzie dowiecie sie jak można usprawnić działanie każdej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam serdecznie firmę https://cloudferro.com/ która zajmuje się usługą w modelu chmury obliczeniowej. Współpracują z wieloma znanymi i dużymi firmami. Polecam ich rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdy biznes ma sens i każdy można rozwinąć. Potrzebna jest cierpliwość i dobra reklama. Ja myślę o eksporcie naszych formowych towarów za granicę. Po weekendzie zgłoszę się do https://ccrw.pl/certyfikat-bezpieczenstwa-pozarowego-rosja/ by pomogli mi załatwić niezbędne dokumenty.

    OdpowiedzUsuń
  17. Najbardziej dochodowe biznesy korzystająz outsourcingu wielu usług, bo pomaga to optymalizować koszta. Pozyskują również pracowników ze wschodu, którzy są bardzo pracowici https://www.jobspol.com/pracownicy-bangladesz-nepal.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysł na biznes to ważna kwestia, ale nie powinniśmy zapominać, że przede wszystkim potrzebujemy kogoś, kto nam powie, jak zmieni się rynek w 2022 roku. I tu https://kredytybialystok.com/polski-przemysl-w-dobie-covid-i-prognozy-na-2022/ macie takie fajne i sprawdzone prognozy na przyszły rok.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post!

    Polecam Allegro :)

    Pozycjonowanie allegro polecam zapoznać się z poniższą ofertą tutaj https://www.scorise.com/pl/pozycjonowanie-allegro/
    Warto korzystać z pozycjonowania bo to zwiększy Twoją sprzedaż .

    OdpowiedzUsuń
  20. Duże firmy dbają o każdy aspekt, czasami małe szczegóły robią różnice dla klienta, co przekłada się na wzrost zysków.
    Portal z wiadomościami - tutaj można poczytać więcej o biznesie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najbardziej dochodowe biznesy na pewno stawiają na rozwój, kierownictwo nie siedzi biernie tylko szuka sposobów by maksymalizować zyski. To wymaga zmian, szkoleń, innowacji. Może zmiany modelu zarządzania? Jakie to są modele można sprawdzić w tym artykule https://www.impactinternational.com/pl/blog/jak-wybrac-skuteczny-model-zarzadzania-w-organizacji. To czy firma odnosi sukces zależy przecież także od tego jak jest zarządzana.

    OdpowiedzUsuń
  22. Firmy zajmujące się sprzedażą aby urozmaicić swoją ofertę wprowadzają możliwość zakupu także za pośrednictwem internetu. Dzięki temu mogą pozyskiwać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Ale niesie to więcej obowiązków, związanych z wysyłką paczek na pewno. Taśmy do zabezpieczania można zamawiać od producenta https://tcmservice.pl/pl/tasmy-z-nadrukiem . I to takie taśmy z nadrukami jak widać, na przykład logo firmy czy nazwą strony internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  23. Biznes w sieci to przyszłość i wiele firm przenosi swoje działania bądź je poszerza o te internetowe. Czy łatwo zacząć? Nie zawsze, trzeba mieć pomysł i potem skrupulatnie go realizować. W sieci szukać porad i wskazówek na takich portalach jak https://ebizneskrokpokroku.pl/ . Mnóstwo artykułów tam można znaleźć jak założyć, rozwinąć
    i promować biznes w sieci.

    OdpowiedzUsuń
  24. Żeby zostawiać konkurencje w tyle to trzeba tworzyć takie rozwiązania z jakich oni nie korzystają. I nie mam tu na myśli tylko towaru do sprzedaży ale i obsługi, wprowadzanych ułatwień, metod płatności dla klientów. Więcej całkiem możliwe, że sprawdzicie na https://bankingtech.pl/ - na tym portalu poruszane są zagadnienia bankowości, finansów, prowadzenia firmy i jej obsługi.

    OdpowiedzUsuń