dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

poniedziałek, 15 października 2012

Marka: bezbarwna czy wyprana w pijarze?

Budowanie wizerunku marki 

 nie jest łatwe i niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę otwierając nową działalność.  Jak krok po kroku skutecznie go budować? Na to pytanie postaramy sobie odpowiedzieć. 


Marka: bezbarwna czy wyprana w pijarze?

Budowanie solidnego wizerunku marki nie jest łatwe. Niektórzy myślą, że wystarczy założyć firmę, a interes „sam będzie się jakoś kręcił”. Niestety, takie podejście, to prowadzenie biznesu po omacku i mimo najszczerszych chęci właściciela, może doprowadzić do upadku firmy.  

W czym tkwi problem? 

Głównie w tym, że wiele osób prowadzących biznes nie ma pojęcia, jak stworzyć dla niego idealny wizerunek. Nie wystarczy rozdanie kilkudziesięciu ulotek, czy przyklejenie kilku plakatów... Budowanie wizerunku to proces ciągły, długotrwały, wymagający stałych działań. Wizerunek marki to jej pełny obraz w oczach odbiorców, to skojarzenia, wartości i emocje

Jak prawidłowo i skutecznie go budować? 
Na to pytanie postaramy sobie odpowiedzieć.

Pierwszym krokiem przy budowaniu wizerunku jest przemyślana strategia. To właśnie na tym etapie musisz zadać sobie najważniejsze pytania, od których zależeć będzie sukces Twojej marki. Zastanówmy się więc nad tym, co dokładnie chcesz przekazać i do kogo Twoje działania będą kierowane. Ustal kanały i narzędzia, jakich będziesz używać do komunikacji oraz czas, w którym chcesz z tym komunikatem wyjść do swoich potencjalnych klientów. Ustalenie tych rzeczy jest bardzo istotne, bo skierowanie odpowiednich działań do właściwej grupy ludzi to połowa sukcesu. Innym, niezwykle skutecznym sposobem jest tworzenie szumu po to, by to właśnie na Ciebie klient zwrócił uwagę. Nie chcesz przecież mieć kolejnej bezbarwnej firmy...

Dlatego bardzo ważny jest przekaz, z jakim będziesz się zwracać do swoich potencjalnych klientów. Przekaz sam w sobie nie może być przeciętny, ma zaciekawić odbiorcę i zapaść jak najgłębiej w pamięć. Teraz chcę wrócić do roku 2004, kiedy to na rynek telefonów komórkowych wchodził operator telefonii komórkowej sieci Heyah. Nie wyszedł on do odbiorców z tekstem: „nasze telefony są najlepsze, a rozmowy najtańsze”, bo to powtarzał już każdy operator. Zamiast tego operator użył najpierw czerwonych łapek. To wzbudziło zainteresowanie i intrygowało. Każdy chciał dowiedzieć się, co kryje się za tajemniczym symbolem odciśniętym na chodniku. Dopiero później  pojawiło się hasło reklamowe, a na końcu operator ujawnił sam produkt.
Kolejnym istotnym elementem w kreowaniu marki jest identyfikacja wizualna, czyli elementy składające się na postrzeganie (takie jak nazwa, logo oraz charakterystyczne kolory, itp.).

Każdy z nas kojarzy konkretne marki z danym logo i barwą: restauracje Mc Donald’s z to żółć i czerwień, kawiarnie Starbucks to zielono-białe logo, a znany na całym świecie portal społecznościowy Facebook kojarzy się z charakterystycznym niebieskim kolorem. Jeśli już wybrałeś kolor, musisz pamiętać, że w podobnych barwach powinna być strona internetowa produktu czy marki oraz inne materiały reklamowe.  Internet to medium rozwijające się w niesłychanym tempie. Coraz częściej pierwszym miejscem odwiedzanym przez klienta jest właśnie strona internetowa, nie sklep, czy siedziba! Warto zadbać o jej wygląd, przejrzystość oraz łatwy do zapamiętania i zarazem chwytliwy adres. Całości nie należy komplikować wyszukaną grafiką i trudną nawigacją. Obecnie stronę może stworzyć prawie każdy, jednak warto powierzyć to profesjonaliście, bo robiona przez laika może w pewnym momencie przestać działać czy okazać się np. niepodatna pozycjonowaniu.

Internet daje jednak jeszcze większe pole do popisu, jeśli chodzi o działania marketingowe. Chcąc, aby ludzie mówili o Tobie i o Twoim produkcie, skieruj działania w stronę społeczności.

Jeżeli nie jesteś pewien jak zaistnieć w sieci, najlepiej poradzić się doświadczonej agencji interaktywnej. Dlaczego media społecznościowe? Ponieważ zrzeszają ogromną liczbę użytkowników, tj. grupy znajomych, przyjaciół, którzy dyskutują, wymieniają poglądy i opinie, również te związane z markami, czy produktami. Ludzie często szukając rozwiązanie problemu, wpisują jego treść w wyszukiwarkę. Jest to dla Ciebie ogromna szansa. Portale społecznościowe, fora internetowe
i serwisy umożliwiają zamieszczanie m.in. filmów, w których możesz zaprezentować swoje usługi.

Ale to tylko jedna z wielu możliwości.
Staraj się budować wizerunek w zależności od narzędzi, które przyjąłeś podczas opracowywania strategii. Wybór ich jest ogromny. Notki prasowe, publikacje, obecność na targach i spotkaniach branżowych, pozwolą nam stworzyć wizerunek eksperta oraz zdobyć zaufanie klienta. Niezwykle istotne są: kontakty z mediami, działania charytatywne, obejmowanie patronatów oraz sponsoring. Obok działań promocyjnych sam powinieneś brać udział w szkoleniach i się rozwijać. Dzięki temu będziesz zaskakiwać klienta coraz to nowszymi rozwiązaniami i innowacyjnymi pomysłami.

Ostatni, lecz równie istotny krok, to opinie klientów i budowanie rekomendacji. Warto zachęcić klienta do wyrażania opinii na temat Twojej firmy i polecania jej usług. Aby zachęcić klienta, można zaoferować mu nagrody za lojalność (np. zniżki, gadżety firmowe). Rekomendacje umieszczane na stronie internetowej firmy, czy też w specjalnie do tego przeznaczonych serwisach sprawią, że zwiększać się będzie liczna osób decydujących się na twoje usługi.

 Podczas całego procesu budowania wizerunku marki, powinieneś monitorować działania, sprawdzać rezultaty, a następnie je usprawniać. Świat idzie z postępem, więc nie możesz pozwolić sobie na zastój. Wystarczy chwila nieuwagi, niedopasowanie oferty do panujących trendów, a twoja marka może zostać w tyle za konkurencją. Odzyskanie straconej pozycji może być bardzo trudne.

15 komentarzy:

  1. Wizerunek marki jest naprawdę istotnym aspektem, decydującym o powodzeniu biznesu.
    Mogę dodatkowo polecić wszystkim stronę http://eurotest.com.pl, znajduje się na niej bardzo wiele przydatnej wiedzy w tym temacie

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,

    Chciałbym dokonać wyceny firmy. Znalazłem linki do firm typu: http://grupatrinity.pl/uslugi/doradztwo-transakcyjne/wycena-firm-i-spolek.html, aczkolwiek zastanawiam się na ile możliwie mógłbym dokonać tego sam. Czy mógłbym prosić o polecenie jakichś materiałów?

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ze swojej strony polecę firmę Fox Strategy, która ma siedzibę we Wrocławiu i znają się na rzeczy. Polecam przejrzeć ich usługi na seo wrocław.

    Pozdrawiam serdecznie,
    ale.kow

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co ja się orientuję to bardzo pomocne w budowaniu wizerunku firmy oraz jej promocji może być video marketing. Więcej na jego temat dowiecie się z tej strony alphacreation.pl i moim zdaniem warto jest poswięcić temu dłuższą chwilę. Szczególnie jeśli zależy wam na solidnej promocji swojej marki

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis, wszystko zostało dobrze opisane
    ____________________
    https://panasiuk.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi sie podoba jak to opisano. Do wizerunku dodalabym jeszcze standaryzacje oraz certyfikacje. Mowia one same za siebie. Warto poczytac https://www.iso.org.pl/ i sprawdzic co i jak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekny wystrój ogrodu połączony z zabezpieczeniem przeróżnych elementów - do tego idealnie nadaje się mata wiklinowa dostępna u Polskiego producenta co gwarantuje najwyższą jakosć - https://ogrodzeniawiklinowe.pl/produkt/mata-wiklinowa-200x500/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj sprzedaż jest kluczem do rozwoju firmy - bez sprzedaży nie ma pieniędzy. Klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują pomocy od sprzedawcy, a nie nachalnej sprzedaży. Odpowiednie podejście i zrozumienie klienta to klucz do sukcesu. Tego własnie nauczysz się na szkoleniu sprzedażowym Integrity Solutions https://integritysolutionspoland.pl/szkolenia-sprzedazowe-krakow/

    OdpowiedzUsuń
  9. Co robicie, aby usprawnić procesy w Waszej firmie? Osobom zainteresowanym chciałbym polecić bardzo interesujący artykuł na stronie https://praktycznyblog.pl/czym-jest-robotyzacja-procesow-biznesowych/ , w którym dowiecie się jak robotyzacja wpływa na tempo pracy oraz koszta.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie zapominaj o tym, że każda firma powinna zadbać o odpowiednią reklamę. Najlepiej zlecić ją profesjonalnej agencji. Od siebie mogę polecić usługi Seo Mamut - https://seomamut.pl/ Znają się na marketingu internetowym i tworzeniu stron www jak mało kto.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na wizerunek marki składa się wiele czynników, nie tylko warto zainwestować w reklamę ale przede wszystkim zapewnić uczciwe warunki współpracy z klientami, zadbać także o pracowników by firma była uznawana za przyjazne miejsce pracy. Jeśli zespół pracuje zdanie to z artykułu https://www.impactinternational.com/pl/blog/jak-motywowac-zespol-rozproszony dowiecie się jakie systemy motywacyjne mogą się sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  12. W trosce o taki wizerunek trzeba zadbać zdecydowanie o wszystko, jeśli reklama biznesu to gdzie się da. Jeśli zajmujecie się wysyłką towarów to na pewno musicie zadbać o jakość pakowania a na taśmach możecie umieszczać nadruki reklamowe. Na takich https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ można nadrukować wszystko, logo firmy, dane strony, wszystko co tak naprawdę wpadnie do głowy. I dzięki temu zadbać o dodatkową promocję firmy bezpośrednio.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aby w oczach klientów budować pozytywny wizerunek marki to trzeba postawić na profesjonalne kampanie marketingowe, reklamowe. Uda się to z pomocą sprawdzonej agencji mediowej a dokładnie https://hashihoshi.com/. Jako eksperci działają w różnych mediach a do tego wspierają klientów okołomarketingowo. Profesjonalnie podchodzą do każdego klienta, tworzą kampanie spersonalizowane pod jego oczekiwania i potrzeby danej marki.

    OdpowiedzUsuń