dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

piątek, 15 czerwca 2012

Jak promować firmę?

 
O sposobach promocji firmy powstały nie tylko tysiące artykułów, ale także pokaźne stosy książek. Tematyka reklamy jest tak rozległa, że trudno zamknąć ją nawet w grubym podręczniku, a tym bardziej w jednym artykule. Nie mniej jednak – spróbujmy. 

Nowo powstała firma nie ma nawet najmniejszej szansy na przebicie w gąszczu konkurencji bez strony internetowej. Samo jej stworzenie nie jest jednak wystarczające – należy także zainwestować w pozycjonowanie. Co nam bowiem po najpiękniejszej nawet witrynie, kiedy nikt nie można jej odnaleźć w sieci. W porównaniu do innych form promocji jest niedroga, a jej efekty są dużo lepsze.
Firmy, które mają duże możliwości finansowe, mogą skorzystać z reklamy w starych mediach, takich jak prasa, radio, telewizja. Jeżeli firma działa na rynku lokalnym to jej rozpoznawalność może znacznie wzrosnąć, jeżeli pojawi się informacja na jej temat w lokalnych mediach.

Poza tym można skorzystać z reklamy na wynajętej powierzchni reklamowej, np. w centrum miasta. Popularne są także jeżdżące po ulicach samochody, obklejone reklamówkami. Należy jednak uważać z tą formą promocji, bowiem zbyt głośny pojazd może zostać znienawidzony przez mieszkańców. 

Zdecydowanie odradzamy jednak rozdawanie ulotek. Ich wykonanie i dystrybucja są kosztowne, a większość z nich ląduje w koszu (98-99%).
Zdobycie klienta to jednak dopiero połowa sukcesu, drugą część stanowi zatrzymanie go przy sobie. By tego dokonać można podarować im gadżety reklamowe, które w przeciwieństwie do ulotki nie wylądują w najbliższym koszu. Dzięki temu klient nie tylko poczuje się ważny, ale także szybciej zapamięta nazwę firmy i jej logo.

Obecnie wybór jest ogromny, a nadruki wykonuje się na czymkolwiek zleceniodawca zapragnie. Poza brelokami, otwieraczami, piórami i koszulkami z nadrukiem można dostać pendrive'a, parasol, a nawet butelkę markowego alkoholu z wydrążonym logiem. Można się nimi dzielić przy pierwszym spotkaniu, a zwłaszcza wysyłać klientom w okresie świątecznym.

Gadżety reklamowe, tak naprawdę pełnią kilka funkcji. Komunikat reklamowy trafia bowiem nie tylko do jednej osoby, ale także do całego grona osób. Postawiony w pracy kubek z logiem ulubionej kawy, dostrzeże niejeden współpracownik. Poza tym firma będzie dobrze kojarzona przez wszystkie osoby, który wpadnie w ręce niewielki gadżet.

Tego typu akcesoria są doskonałym sposobem na budowanie wizerunku firmy. Jeżeli kreacja będzie wyrazista i dobrze przeprowadzona to trafi do dużego grona odbiorców, co następnie przełoży się na realne zyski.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście przed tego rodzaju akcjami udałbym się jeszcze do prawnika. Nie powinno się oceniać zysków i strat bez pewności prawnej legalizacji naszych działań. Wśród gadżetów reklamowych, które są popularne wśród ludzi, są również te, które są nielegalne i wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy. Ja osobiście polecam tą panią: https://adwokat.stokowska.pl/ - zdecydowanie najlepsza w Szczecinie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarce Google dobrze się sprawdza. Ale dobrze pamiętać, że zanim się zlecić to jakiejś firmie to dobrze pamiętać, żeby taką firmę prześwietlić, sprawdzić czy nie stosuje niedozwolonych działań. Bo może się to skończyć zbanowaniem przez Google na bardzo, bardzo długo. Wystarczy poprosić o listę kilku ich klientów i zobaczyć jak wygląda ich pozycja w wyszukiwarce. Ja tak zrobiłam z tą firmą: Fox SEO. Dzięki temu miałam pewność, że nie wyrzucam pieniędzy w błoto.

    OdpowiedzUsuń