dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

wtorek, 28 lutego 2012

Marketing w wyszukiwarkach internetowych


SEM - Search Engine Marketing 


, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.

Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link.

SEO jest procesem długofalowym, czasami pierwsze efekty optymalizacji będą widoczne po kilku tygodniach, czy miesiącach. Dużą niedogodnością jest brak jasnych standardów ze strony Google, co powoduje duże niejasności w temacie dozwolonych i skutecznych praktyk. Poważnym problemem są serwisy wykonane całkowicie w technologii Flash, która nie jest przyjazna wyszukiwarkom, a pozycjonowanie takich serwisów wymaga wielu dodatkowych zabiegów. Ważnym aspektem jest również wybór CMS (Content Management System), czyli programu do zarządzania treścią strony i jej aktualizacji. Według amerykańskich badań jest to najbardziej efektywny kanał e-marketingowy.

PPC jest doskonałym narzędziem taktycznym, które świetnie nadaje się do błyskawicznych akcji promocyjnych, kampanii okolicznościowych, czy tematycznych. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz modelowaniu haseł i fraz oraz wysokości "bidów" (maksymalna cena za kliknięcie) jest narzędziem bardzo elastycznym. Ważny aspekt to płatność za kliknięcie, czyli klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy. A do tego internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamowe ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.


Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter

niedziela, 19 lutego 2012

Biznes plan


Biznes plan

 
Biznes Plan jest formą szczegółowego przedstawienia sposobu postępowania określającego dlaczego i jak przedsiębiorstwo może osiągnąć szczegółowe cele lub inaczej : 

jak powinno realizować założone zadania.


Po przygotowaniu biznes planu kierownictwo musi dostosować strategie zarządzania firmą do konkretnych działań.
Personel kierowniczy, zainteresowani inwestorzy i inni muszą wiedzieć w jaki sposób kierownictwo wykorzystywać będzie pieniądze i zasoby będące w jego dyspozycji dla  osiągnięcia założonych celów.
Kierownictwo firmy odpowiedzialne jest w pierwszej kolejności za zapewnienie  rozwoju biznesu w przyszłości. 
Wymagania te powinny być zawarte w elementach składowych biznes planu, nie powinny one wynikać ze zwykłego przypadku. 


Jeżeli rozpoczynamy działalność w biznesie  to Biznes Plan powinien być pomocny w firmie w określeniu koncepcji, ocenie konkurencji, określeniu ryzyka oraz w oszacowaniu kosztów.


Skrócona wersja Biznes Planu nazywa się czasami ofertą prywatną dla akcjonariuszy i indywidualnych inwestorów. Przygotowana jest przeważnie jako synteza biznesu dla inwestorów  inicjujących działania. 
Inwestorzy, z którymi zawarliśmy porozumienie, mogą być zainteresowani otrzymaniem koncepcji całościowego (kompleksowego)  ujęcia Biznes Planu. Zakres i wzajemne sekwencje Biznes Planu oraz ich różnorodność uzależniona 
jest w zasadzie od złożoności biznesu.

 

 

Podstawowe części Biznes Planu

Każdy Biznes Plan zawiera szereg podstawowych części składowych.
Poza tym powinien on dawać odpowiedzi na pytania :

  • GDZIE biznes będzie lokowany ? 
  • DLACZEGO biznes ma szansę na osiągnięcie sukcesu ? 
  • JAK scharakteryzować środki przedsiębiorstwa i jakie będzie ich wykorzystanie w planie ? 
  • KIEDY biznes zostanie osiągnięty ? 
  • KTO ponosić będzie personalną działalność za osiągnięcie celów i podstawowych zadań biznesu ? 
  • CO chcemy otrzymać, jakie przewidujemy koszty i źródła finansowania ?

 

Cel opracowania Biznes Planu

Podstawowym celem opracowania Biznes Planu jest dostarczenie jej odpowiedniego przewodnika ( dokumentu ), który krok po kroku doprowadzi ją poprzez wszystkie działania niezbędne do realizacji założonych celów.

Przewodnik ten ma pomóc firmie w: 

1. analizie obecnie prowadzonego biznesu
2. opracowaniu koncepcji, z uwzględnieniem własnych możliwości i ograniczeń występujących na starcie w nowym biznesie
3. przygotowaniu planu rozwojowego ( przyszłości ) firmy
4. ocenie możliwości uzyskania kapitału ze źródeł zewnętrznych
5. opracowaniu szczegółowego planu badań i działań marketingowych, w tym promocyjnych
6. przygotowaniu planu operacyjnego działalności firmy




Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,

środa, 15 lutego 2012

Sekrety marketingu internetowego ujawnione!


Kilka udowodnionych strategii działania w Internecie, które są wykorzystywane przez marketerów internetowych osiągających największe sukcesy. 

Marketing internetowy to rynek, który każdego miesiąca przyciąga przed komputery dziesiątki tysięcy osób w Polsce a miliony na całym świecie. Co chwilę pojawia się nowy guru marketingu prezentujący produkt, którego wykupienie ma zapewnić ci dostatnie życie. Część z nich osiągnęła realny sukces, część jest tylko oszustami, ale jedno jest pewne... W tym gąszczu wiadomości, wyścigu ofert i obiecaniu spełnienia marzeń można dostać zawrotu głowy i niekoniecznie zarobić, chociaż parę złotych.


1. Używaj Facebooka

Ta platforma społecznościowa stała się nie tylko sposobem na umilanie czasu, dodawanie zdjęć i pogaduszki ze znajomymi. Zauważ, że marketingowcy, firmy, osoby i inne znane postacie publiczne mają swoją stronę na FC. Dzięki tej platformie reklamują się, kreują swój ekspercki wizerunek, ogłaszają promocje, zbierają listy mailingowe, odsyłają do stron, artykułów, ankiet, konkursów. Krótko mówiąc robią wokół siebie zamęt. Dlaczego właśnie Facebook? Otóż jest to jedna z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie. Niemal każdy internauta posiada swoje konto a kontakt z klientami, fanami czy subskrybentami jest bardzo prosty a zarazem skuteczny. Na Facebooku kontakt z „fanami” jest swobodny a przez to łatwiej o przeprowadzanie skutecznych kampanii reklamowych. Jeśli jeszcze nie masz swojego konta, strony na Facebooku to czas najwyższy ją stworzyć. Sława tej społecznościówki prawdopodobnie nie będzie wieczna. Warto wykorzystać ją teraz, gdy jest na fali.  


2. Dziel się najlepszymi informacjami

To jest właśnie „nowa ekonomia”, o której mówił Brendon Burchard. Na swoich stronach, blogach udostępniaj same najlepsze informacje i rób to za darmo. Przyciągniesz masę odwiedzających, którzy chętnie będą kupować właśnie od ciebie. Dlaczego tak będzie? To, proste. Osoba odwiedzająca twoją stronę sama zada sobie pytanie. Skoro za darmo dajesz tak wartościową wiedzę, to jaką wiedzę udostępniasz za pieniądze.


3. Utwórz listę mailingową o dużej jakości

Twój sukces w marketingu internetowym w dużej mierze zależy od tego jak wielką listę mailingową posiadasz. Ważniejsze od wielkości listy jest tylko jakość tej listy. Osoby, które masz na liście muszę mieć zaufanie do ciebie i muszą wiedzieć, że naprawdę chcesz im pomóc. Jeśli zasypiesz swoją listę reklamami to możesz być pewien, że po kilku mailach subskrybent przestanie otwierać twoje wiadomości i nastąpi masowy exodus z twojej listy. Gdy ludzie zaczną zapisywać się na twoją listę upewnij się, że dostaną najpierw to, po co się zapisali. Dopiero później prześlij ofertę handlową. Korzystaj ze strategii 3:1 czyli 3 wartościowe darmowe wiadomości a po nich jedna reklama i powtarzaj schemat od początku.


4. Niech twoje nazwisko rozbrzmiewa echem

Działaj tak by ludzie rozpoznawali cię, jako eksperta w swojej dziedzinie. Zanim zaczniesz sprzedawać daj się poznać, pokaż swoją wiedzę, profesjonalizm, wizerunek. W rezultacie ludzie zaczną kupować od ciebie wszystko, co wypuścisz na rynek bez wielkich kampanii reklamowych. Kupią twoje nazwisko zanim kupią produkt. Publikuj wiadomości nawet za darmo na konkurencyjnych stronach tylko po to by stworzyć swoją unikalną markę – swoje nazwisko.


5. Dawaj wartościowy content za darmo 

Rozpowszechnianie darmowej wartościowej wiedzy to najlepsza rzecz, jaką możesz zrobić by przyciągnąć masę ludzi do swoich stron i produktów. Oddawaj artykuły, ebooki, raporty, filmy, prezentacje, webinary. Im więcej wartościowej wiedzy oddasz ludziom tym bardziej znany będziesz, przyciągniesz więcej ruchu a tym samym zarobisz więcej pieniędzy (ruch=zarobki).

sobota, 11 lutego 2012

Działalność gospodarcza

 

Działalność gospodarcza

 czyli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.







Zalety

 

  • Idealne rozwiązanie dla osób samodzielnych, chcących pracować na własny rachunek
  • Odpowiadamy tylko za to co sami zrobimy i nie musimy się z nikim dzielić zyskami
  • Indywidualny przedsiębiorca ma większą możliwość korzystania z instytucjonalnej i finansowej pomocy państwa
  • Prosta procedura oraz niskie koszty założenia, łatwo ją założyć, rozszerzyć i zlikwidować
  • Samo prowadzenie księgowości jest prostsze oraz tańsze.


 

Wady

 

  • Nie możemy się podzielić stratami. W pełni odpowiadamy za zobowiązania powstałe w wyniku działalności. Odpowiedzialność całym majątkiem dotyczy zarówno długów wobec kontrahentów, jak i zobowiązań podatkowych i zus-owskich.


 

Formy opodatkowania

 

Podatnicy wybierający ten rodzaj działalności mają do wybory cztery formy opodatkowania:
  • skala podatkowa, dostępne dla wszystkich podatników. Jest to tzw opodatkowanie podstawowe i domyślne 
    • Podatek płaci się od dochodu. Dochód stanowią uzyskane przez podatnika przychody pomniejszone o poniesione koszty (pod warunkiem, że ustawodawca nie zabrania zaliczenia ich do kosztów podatkowych).
      Podatek ten oblicza się wg skali podatkowej:

      Do 85.528 - 18 % podsatwy wymiaru minus kwota zmniejszająca podatek 556,02 zł

      Powyżej 85.528 - 14.839,02 zł + 32% nadwyżki ponad 85.528 zł
      Mamy także prawo do odliczenia opłaconych za właściciela składek ZUS.

      Tak wyliczony podatek mamy obowiązek wpłacić do 20-tego następnego miesiąca równocześnie składając deklarację o wysokości osiągniętego dochodu PIT-5. Po zakończeniu roku podatkowego składamy zeznanie roczne na deklaracji PIT-36.
  • Podatek liniowy (forma opodatkowania wprowadzona w 2004 roku) Tej formy opodatkowania nie można wybrać jeśli przed rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy podatnik wykonywał czynności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców. Decydując się na nią, traci się możliwość korzystania z odliczeń i ulg (internet, 1% podatku) oraz rozliczania się razem ze współmałżonkiem oraz jako osoba samotnie wychowująca dziecko.
    • Tak jak wyżej, podatek ten płacimy od dochodu, jednak niezależnie od jego wysokości stawka podatku zawsze wynosi 19-proc. Także mamy prawo pomniejszyć go o zapłacone składki ZUS. Wyliczony podatek wpłacamy do 20-tego następnego miesiąca równocześnie składając deklarację o wysokości osiągniętego dochodu pit-5L.
      Przy tych formach opodatkowania mamy do wyboru dwa rodzaje prowadzonych ksiąg: księgi rachunkowe oraz podatkową księgę przychodów i rozchodów.
      Mając więcej niż jedną działalność gospodarczą bądź spółkę cywilną wybór sposobu opodatkowania dotyczy wszystkich form prowadzenia tej działalności do których mają zastosowanie przepisy ustawy.
    •  
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, nie wszystkie rodzaje działalności mogą być opodatkowane w ten sposób, zakres wymienia ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym.
    Mamy prawo do skorzystanie z tej formy tylko do momentu przekroczenia obrotów 250 000 euro
    • Przy takim rozliczeniu podatek opłaca się od uzyskanego przychodu, a jego wysokość wyznacza się przy zastosowaniu odpowiednich stawek : (3%; 5,5%; 8,5%; 17%; 20%)- stawka ryczałtu zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Nie możemy natomiast odliczyć kosztów uzyskania przychodów. Mamy jednak prawo odliczyć opłacone składki ZUS - ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne. Dużym plusem dla tej formy jest węższy zakres obowiązków ewidencyjnych: ewidencjonuje się tylko przychody. Co miesiąc kwotę podatku wpłaca się do 20-tego następnego miesiąca, natomiast deklarację składa się tylko jedną, w styczniu roku następującego po roku podatkowym wykazując swoje przychody na formularzu Pit-28.
    •  
  • karta podatkowa jedyna forma opodatkowania działalności osób fizycznych, w której wysokość podatku jest stała.
    Forma ta nie nie jest przeznaczona dla każdego podatnika. Ustawa określa zakres dopuszczalnych zawodów np. W ten sposób mogą rozliczać się kowale, pielęgniarki. Jest wiele ograniczeń w tym zakresie: nie można zatrudniać powyżej określonych limitów, nie można prowadzić innej działalności oraz małżonek nie może prowadzić działalności w tym samym zakresie.
    • Podatek jest ustalany wg stałych stawek miesięcznych, pomniejszony o składkę zdrowotną. Wpłaca się go do 7-go następnego miesiąca. Przed rozpoczęciem działalności należy złożyć wniosek do US na podstawie którego otrzymamy decyzję o wysokości podatku dochodowego odrębnie na każdy rok podatkowy wg właściwych stawek kwotowych. Podatnicy Ci są zwolnieni z obowiązku prowadzenia ksiąg i składania zeznań podatkowych. Ważne jest to, że tracimy możliwość korzystania z ulg i odliczeń (remontowa, rehabilitacyjne), rozliczania się wspólnie ze współmałżonkiem lub jako osoba samotnie wychowująca dzieci.


O wyborze tego opodatkowania trzeba do 20 stycznia bądź (jeśli działalność jest rozpoczęta w trakcie roku) nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu powiadomić US po przez złożenie oświadczenia o wyborze formy opodatkowania.
Decydując się na formę opodatkowania trzeba brać wiele czynników pod uwagę przede wszystkim: wielkość przychodów (dochodów) oraz kosztów uzyskania przychodów.


 

Podatek VAT

 

Zasady te dotyczą wszystkich rodzajów działalności.
Przed rozpoczęciem działalności należy się również zastanowić czy warto zostać podatnikiem vat. Jeśli działalność jest przedmiotowo zwolniona z tego podatku wtedy nie mamy obowiązku się rejestrować. Podatnicy mający małe obroty mogą skorzystać ze zwolnienia podmiotowego do przekroczenia limitu 50 000 zł. (proporcjonalnie do ilości miesięcy). O opłacalności zwolnienia z vat przesądza przede wszystkim rodzaj nabywców naszych towarów i usług.
Za opodatkowaniem przemawia:
  • sprzedaż opodatkowana stawkami mniejszymi niż 22%
  • eksport lub wewnątrzwspólnotowa dostawia towarów
  • usługi świadczone za granicą (ponieważ można odzyskać vat od zakupów)
Za zwolnieniem natomiast przemawia mała ilość obowiązków podatkowych.
Podatek ten jest finansowany przez ostatecznego konsumenta, a do US odprowadzamy podatek vat należny (od sprzedaży) pomniejszony o podatek naliczony (od zakupów).

Podatnicy chcący współpracować z kontrahentami z krajów UE powinni się zarejestrować jako podatnicy VAT UE. Dzięki temu unikną płacenia podatku przy zakupie i sprzedaży. Z Urzędu Skarbowego otrzymają numer NIP poprzedzony przydrostkiem PL.

Od 1 stycznia 2009 r. wszyscy podatnicy VAT mają możliwość składania kwartalnych deklaracji VAT a nie tylko tzw. mali podatnicy. Wcześniej jednak muszą o tym wyborze zawiadomić pisemnie naczelnika urzędu skarbowego. Zawiadomienia muszą dokonać najpóźniej do 25 dnia drugiego miesišca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalną deklaracją podatkową. 



Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,

piątek, 3 lutego 2012

Etapy rejestrowania działalności gospodarczej

  1.  

    Etapy rejestrowania działalności gospodarczej

     

     

    1. Od 31 marca 2009 roku obowiązują nowe regulacje dotyczące rejestrowania działalności gospodarczej przez osoby fizyczne w urzędach gmin (lub miast). Rozwiązania te określane są jako tzw. zasada jednego okienka. Obecnie osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą wypełnia zintegrowany wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej EDG-1 i składa go w urzędzie gminy (lub miasta).Wniosek przedsiębiorcy o wpis do ewidencji działalności gospodarczej nie podlega opłacie. Wzór wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej określony został w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 marca 2009 r.Integralną częścią wniosku EDG-1 o wpis jest żądanie wpisu do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszenia identyfikacyjnego NIP, zgłoszenia płatnika składek w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników. Zgodnie z nowymi zasadami przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Jednocześnie przedsiębiorca ma prawo we wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej określić późniejszy dzień podjęcia działalności gospodarczej niż dzień złożenia wniosku .Dane z wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej organ ewidencyjny niezwłocznie, nie później niż w ciągu trzech dni od dokonania wpisu, przesyła do wskazanego przez przedsiębiorcę naczelnika urzędu skarbowego, właściwego urzędu statystycznego oraz właściwej jednostki terenowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wraz z kopią zaświadczenia o wpisie w ewidencji działalności gospodarczej.
  2. Firmowe konto bankowe.
  3. Biuro rachunkowe - jeśli przedsiębiorca decyduje się na korzystanie z usług biura księgowego na tym etapie zgłasza się z posiadanymi dokumentami podpisać umowę.
  4. Zgłoszenie w Urzędzie Skarbowym - dokonujemy rejestracji w podatku dochodowym oraz podatku vat przed dokonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu. Opłata rejestracyjna do podatku vat (zgłoszenie rejestracyjne VAT-R) wynosi 170 zł.
  5. Rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych - Zgłoszenie osoby prowadzącej działalność gospodarczą, do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego następuje niezależnie od złożenia wniosku EDG-1. Musi bowiem nastąpić w formie zgłoszenia ZUS ZUA albo ZUS ZZA, przekazywanego w formie elektronicznej lub pisemnej bezpośrednio do ZUS.
  6. Zgłoszenie do inspekcji pracy i inspekcji sanitarnej
  7. Szkolenia BHP


Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,